Burger King – nowe logo

Gdy Burger King zmienił swoje logo jak chyba wszyscy w branży zaczęliśmy ze znajomymi omawiać temat i zastanawiać się nad tą zmianą. Oczywiście zdania były podzielone. Jednym się nowe logo podoba, innym natomiast nie bardzo. Należę do tej drugiej grupy (chodź nie jestem fanem poprzedniego logo), ale do tego weekendu nie wiedziałem dlaczego nie czuję nowego/starego logo.

Olśnienie przyszło znikąd, gdy po raz kolejny nowe logo mignęło mi w mediach społecznościowych. Uderzyło mnie nagle i niespodziewanie centralnie w czoło. Mało brakowało i nad głową zapaliła by mi się lampka. To logo jest biedne i niesmaczne!

O co chodzi?

Obecne nowe/stare logo BK jest powrotem do przeszłości, czyli liftingiem logo obowiązującego od 1969 do 1999 (tam również wystąpiła jedna liftująca zmiana). Nie chodzi o fakt, że obecnie projektuje się nowocześniej i z większym rozmachem, ponieważ właśnie teraz w cenie jest minimalizm i prostota. Chodzi o to, że od lat 70 bardzo zmienił się główny produkt, którym Król Burgerów stoi, czyli jego kultowy Whooper.

W tamtym czasie czymś naturalnym było, że burgery w większości składały się z bułki i mięsa wołowego. Nie było powszechne uzupełnianie ich o wiele różnorodnych dodatków, które widzimy we współczesnych bułkach. Już w tamtym czasie Whooper wyróżniał się na tle swoich konkurentów składem, ale mimo wszystko nie był tak obfity jak jego dzisiejszy odpowiednik. Jak to się ma do nowego logo? Posłużę się zdjęciami.

Tak wygląda zdjęcie produktowe Whoopera:

https://clarkdeals.com/food-drink/burger-king-buy-one-whopper-get-one-free/

Widzimy tu wiele intensywnych barw, dobrze wysmażone brązowe mięso, sprężystą bułkę, chrupką sałatę, soczystego pomidora, pikantną cebulę i słone pikle. Cała kompozycja sprawia, że głodniejemy i chcemy wyruszyć w kulinarną podróż do najbliższego Drive Thru i mieć takiego burgera tylko dla siebie. Każdy element jest odpowiednio przemyślany, ułożony, podkreślony i nic nie jest przypadkowe. A teraz logo…

https://www.dezeen.com/2021/01/09/burger-king-logo-rebrand-jones-knowles-ritchie

Dwa stonowane kolory, czyli bułka i mięsna wkładka. To wszystko. Jak to się ma do obfitości flagowego produktu oferowanego przez BK? No właśnie nijak. I tu mam problem, bo jak zachęcić klienta do zakupu produktu przy użyciu logo, które samo w sobie nie oferuje smakowitych doznań? Dlaczego zabrakło w tym wszystkim świeżości i chrupkości sałaty, soczystości pomidora, pikantnej nuty surowej cebuli czy słonego pikla? Dlaczego po postu brakuje smaku?

Smaczny rebranding

Jestem pewny, że za tą zmianą stoi sztab ludzi, którzy bardzo dokładnie to przemyśleli. Jednak ja jako konsument w tym momencie tego nie rozumiem. Ale w związku z tym, że łatwo jest krytykować, a zaproponować trudno przygotowałem lifting logo w oparciu o moje rozumienie smaku Burger King. Dajcie znać w komentarzach czy wam się podoba 😊

  1. Bardzo trafne spostrzeżenia, zgadzam się!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Fundacja Edukacji Prawnej

2019 | Współpraca

Fundacja Edukacji Prawnej to zaprzyjaźniona instytucja, która robi wiele dobrego dla grup wrażliwych (np. seniorzy). W ramach naszej współpracy zajmuję się przygotowywaniem materiałów na spotkania otwarte, identyfikacją projektów, jak również dbam o spójność materiałów w fundacji.

Zakres prac:

INICJATYWA24

2017 | Logo

Opis wkrótce!

Zakres prac:

Rogalik Cukiernia

2019 | Logo

Logo cukierni powstało przy okazji pewnego zlecenia. Uważam, że jest to jedna z moich bardziej udanych prac, która łączy w sobie tradycyjnego rogalika z nowoczesnym stylem. 

Logo na sprzedaż.

Zakres prac:

Spin Strategy

2020 | Logo

Spin Strategy to niewielka, ale bardzo konkretna i rzeczowa firma konsultingowa specjalizująca się w strategicznym doradztwie komunikacyjnym. Jej mocną siłą jest ogrom wiedzy stojący za zespołem Spin Strategy. 

Jesteśmy jeszcze w trakcie tworzenia materiałów, więc po zakończeniu prac pochwalimy się rezultatem!

Zakres prac:

Absolwent

2018 | Identyfikacja wizualna

Projekt realizowany przez Karkonoski Sejmik Osób Niepełnosprawnych w Jeleniej Górze. Celem było wsparcie osób niepełnosprawnych, które decydują się podjąć edukację na poziomie studiów.

W ramach współpracy powstało logo, które w pewien sposób przełamuje stereotyp i pokazuje, że wszystko jest możliwe i nic nie jest w stanie nas powstrzymać.

Zakres prac:

Iga Kozłowska Studio Architekta

2019 | Logo

Iga jest bardzo utalentowanym architektem. Miałem okazję ją poznać przy akcji #PierwszaLinia. Jakiś czas temu zdecydowała się zacząć pracę nad własną marką i rozwinąć skrzydła, w czym w pełni ją wspieram. Dlatego przygotowałem dla Igi logo, które jej się spodobało.

Jeśli szukacie architekta to tylko i wyłącznie Iga Kozłowska!

Zakres prac:

Sorpac

2019 | Rebranding

Sorpac to rodzinna firma zajmująca się produkcją  maszyn ważących i pakujących oraz kompletnych linii służących do porcjowania i pakowania warzyw i owoców. Urządzenia, które produkują nie mają sobie równych na rynku europejskim pod względem jakości oraz możliwości dostosowania ich pod potrzebę klienta.

Praca dla polskiej marki, która podbija europejski rynek to zawsze czysta przyjemność!

Zakres prac:

Softwear

2019 | Identyfikacja wizualna

Softwear to koncepcja marki stworzona z Kingą Sroką i Piotrem Sękiem w ramach zaliczenia na studiach. 

Zamysłem była inteligentna odzież, która łączy w sobie jakość wykonania oraz zaawansowane rozwiązania technologiczne. Sama nazwa to bardzo sprytna gra słów, której autorką jest właśnie Kinga. Gdy nazwa wybrzmiała po raz pierwszy już wiedzieliśmy, że pomysł jest genialny i wystarczy go tylko właściwie pokazać.

Zakres prac:

Bezpieczna Szkoła

2016 | Identyfikacja wizualna

„Bezpieczna Szkoła, Bezpieczna Przyszłość” to projekt realizowany na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej przez Karkonoski Sejmik Osób Niepełnosprawnych. W ramach projektu grupa wyspecjalizowanych trenerów, zajmujących się bezpieczeństwem w placówkach oświatowych, szkoliła pracowników szkół w całej Polsce. 

Logo zaprojektowała agencja Multum PR z Wrocławia.

Zakres prac:

Antkowiak, Gębiak i Wspólnicy

2019 | Materiały drukowane

Kancelaria Antkowiak, Gębiak i Wspólnicy to działająca na poznańskim rynku kancelaria zrzeszająca specjalistów z zakresu m. in. prawa gospodarczego, cywilnego, handlowego czy karnego. 

Kancelaria trafiła do mnie z polecenia i nasza współpraca rozpoczęła się od zaprojektowania rollup’u, a następnie zadania specjalnego czyli projektu broszury ASAP. Na całe szczęście wszystko się udało :) 

Zakres prac:

#PierwszaLinia

2019 | Logo

#PierwszaLinia to ogólnopolska inicjatywa branży kreatywnej mająca na celu okazanie wsparcia pracownikom ochrony zdrowia oraz edukację społeczną poprzez obraz. 

Jako uczestnik akcji miałem przyjemność stworzyć zarówno nazwę jak i logo akcji oraz dorzucić swoją cegiełkę w postaci plataku.

Zakres prac:

Funkcjonariusz

2019 | Identyfikacja wizualna

Celem projektu Funkcjonariusz jest przede wszystkim podniesienie i ugruntowanie wiedzy z zakresu zagrożeń wynikających z niewłaściwego odżywiania i braku aktywności fizycznej, a następnie przekazanie zasad zdrowego odżywiania oraz metod i form dbania o kondycję i sprawność.

W ramach projektu stworzyliśmy pełną identyfikację wizualną projektu.

Więcej zdjęć i materiałów wkrótce.

Zakres prac:

Szkoła Podstawowa UNI-TERRA

2019 | Identyfikacja wizualna

Szkoła Podstawowa Uni-Terra to jeden z moich ulubionych klientów. Pani Ewelina, która jest dyrektorem szkoły miała bardzo jasne oczekiwania dotyczące materiałów, które miałem przygotować. 

Udało nam się stworzyć spójną i przyjemną dla oka identyfikację, która oddaje ducha szkoły, czyli jest radosna i pełna pasji!

Logo zostało zaprojektowane przez ProRozyn Produkcja Kreatywna

Zakres prac:

Krok po Zdrowie

2017 | Identyfikacja wizualna projektu

Projekt finansowany ze środków Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016-2020, realizowany przez Karkonoski Sejmik Osób Niepełnosprawnych z siedzibą w Jeleniej Górze.

Celem projektu było zwiększanie świadomości dotyczącej profilaktyki prozdrowotnej. Podstawą filozofii tego projektu było „zapobiegaj zamiast leczyć”. Poprzez odpowiednią edukację i pogłębianie wiedzy na temat  zdrowia i ciała uczestnicy byli uczeni jak o nie dbać, dzięki czemu żyć dłużej i być szczęśliwiej.

Zakres prac:

Centrum Szkoleniowo Inwestycyjne

2019 | Identyfikacja wizualna

CSI to inicjatywa, która funkcjonuje od wielu lat w ramach partnerstwa z innymi podmiotami. Jako ludzie stoją za wieloma udanymi projektami szkoleniowymi realizowanymi na zlecenie lub pod egidą m. in. Ministerstwa Edukacji Narodowej, Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Ministerstwa Zdrowia. 

W 2019 roku podjęto bardzo ważną decyzję dotyczącą stworzenia brandu, który będzie spajał ogromne doświadczenie zespołu i stanie się z czasem rozpoznawalną marką ogólnopolską.

Zakres prac:

EKF Projekty Szkoleniowe

2017 | Identyfikacja wizualna

EKF to zasadniczo moje dziecko. Firma, którą prowadzę ze wspólniczką Izą jest z jednej strony oczkiem w głowie, a z drugiej strony częściej wybacza błędy.

Dojście do tego momentu, jeśli chodzi o wizualne aspekty marki, zajęło nam około 2 lata. Walczyliśmy koncepcyjnie nad każdym jednym elementem, nie mogąc dojść do porozumienia i wciąż szukając nowej drogi. Pewnego dnia „we śnie” objawiło się logo, które towarzyszy nam do dziś i jest trzonem pozostałej identyfikacji.

Zakres prac: